fredag 19 augusti 2011

lite gott och blandat

Halloj!
Det va 6 månader sedan jag bloggade sist och tiden har verkligen gått fort och det har hunnit hända en del saker i mitt liv oxå.
Jag bor inte längre i nybro som jag gjorde för 6 månader sedan, utan nu i sommras så fick jag jobb i Halmastad och flyttade till min moster och har bott där under sommaren medans jag har jobbat, men idag så va jag och kollade på ett litet hus på 45 m2 som ligger i Halmstad centrum. Så där flyttar jag in 1 september :)
Mina planer är att fortsätta jobba här och sen får man se vad som händer.

Idag kom jag även hem ifrån nybro som jag har varit i sen i Tisdags, åkte dit för att börja packa mina saker och träffa mina kompisar. Kommer verkligen sakna dom! Men det är ju "bara" 25 mil mellan nybro och halmstad så dom kan ju komma och hälsa på mig. Det va några som jag inte hann träffa som jag gärna hade velat, men det kommer väl fler chanser... saknade är ni redan iaf!

Ibland fattar jag inte riktigt vad det är med mig, när jag borde vara lycklig och glad så tänker jag för mkt och vrider och vänder på saker så att jag bara mår dåligt ist. Ni som känner mig vet vad jag pratar om. Jag måste verkligen skärpa mig för i slut ändan så förstör det bara!! Men samtidigt är det sån jag är och man ska ju vara sig själv. Jag är mkt medveten om att jag inte är en lätt person i alla lägen, speciellt inte när det är känslor inblandade....
Men när jag flyttar till mitt lilla hus så ska jag börja om på nytt och försöka komma ifrån alla negativa tankar, fast har försökt det innan och det har inte alltid gått så bra, men ska försöka iaf!! Anledningen till att jag får mina tankar tror jag är för att jag har sjukt svårt att kunna lita på människor ibland. Man måste verkligen visa för mig vad man vill, känner och bevisa för mig att jag kan lita på en...

Jag har kommit fram till iaf att man måste ge upp vissa saker för att kunna få något annat... Men vem vet någon dag kanske man får tbx det man en gång gett upp och lämnat 25 mil bort...

Men nu ska jag köra hem grabbarna som har varit här ikväll. Taxiab är vad jag är ibland :P

hej svejs i lingonskogen!

1 kommentar:

  1. Du kan ju faktiskt också komma och hälsa på! Finns det hjärterum så finns det stjärterum :)

    SvaraRadera